Minden egy helyen – a cég 1945-ben történt alapításától kezdődően a legújabb expanziókig.
1945. október 31-én Gertrude Lutz egy orvoscsalád legfiatalabb lányaként megalapította a Lutz Möbel céget a felső-ausztriai Haag am Hausruckban. Festett fadobozokat és egyedi kézműves bútorokat készítettek saját műhelyükben.
Gertrude Lutz a cég alapkoncepcióját négy pillérre helyezte: elégedett vásárlók, minőségi termékek, jó ár-érték arány, széleskörű szolgáltatások. Ezek az irányelvek hamar meghozták a kívánt sikert, Felső-Ausztria egész területéről érkeztek a vásárlók. A Haag am Hausruck bútorüzlet népszerű célponttá vált mindazok számára, akik kedvező áron minőségi bútort kerestek. 1979-ben az üzletet a cégalapító két kisebb fia vette át.
1980-tól napjainkig a Lutz cégcsoport, mely 2000. óta XXXLutz néven működik, Ausztriában 46 lakberendezési áruházzal az osztrák bútorpiac egyik éllovasa lett. A vállalat növekedésével a négy alapelv – elégedett vásárlók, minőségi termékek, jó ár-érték arány, széleskörű szolgáltatások – mit sem veszített fontosságából.
Az XXXL koncepció már 13 európai országban jelen van: Ausztriában, Svájcban, Németországban, Svédországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bulgáriában és Romániában. Ezekben az országokban az XXXLutz cégcsoport több mint 320 bútoráruházat működtet.
Annak érdekében, hogy vásárlói számára kellő mennyiségű áru álljon folyamatosan rendelkezésre, a cégcsoport hatalmas központi raktárakat épített az ausztriai Sattledtben, a szlovákiai Lozornoban és a németországi Uffenheimben. Annak érdekében, hogy az online vásárlások kiszállítása gyorsabb legyen, egy 200.000 m2 alapterületű külön e-kereskedelmi logisztikai centrumot épít a cég a türingiai Erfurter Kreuz-nál. A nagyobb volumenű beszerzések a lehető legkedvezőbb árak kialakítását teszik lehetővé. Beszerzési irodákat alapítottak Ausztriában, Németországban, Lengyelországban, Törökországban, Indiában, Bangladesben és Kínában, amely lehetővé teszi a vásárlói igények még szélesebb körű kiszolgálását és a választék folyamatos bővítését.
A „jó ár-érték arányú minőségi termékeket” irányelvnek megfelelően megalakult a GIGA beszerzési csoport, amely 15 országban koordinálja olyan erős márkák beszerzését, mint az XXXLutz, a mömax, a Möbelix és társai. A bútorok kiszállítását és professzionális összeszerelését saját, országszerte jelenlévő szervizközpontok végzik.
A vásárlás kényelme érdekében az XXXLutz 1996. óta szinte minden áruházában éttermet is üzemeltet, ahol a vásárlók kellemes környezetben pihenhetik ki a vásárlás fáradalmait egy finom étel és frissítő ital társaságában.
Az online vásárlás iránti egyre nagyobb kereslet a bútorpiacra is nagy hatással van. Az XXXLutz 2013. őszén nyitotta meg első online áruházát Németországban és napjainkban már Európa 16 országában üzemeltet webáruházat. Az XXXLutz webshopok jelentősen hozzájárulnak a cégcsoport forgalmának növekedéséhez.
Az XXXLutz jelentős munkáltató, összesen több mint 25.700 munkavállalót foglalkoztat Európában, ebből 9.500 főt csak Ausztriában. Az XXXLutz évente több millió eurót fordít munkavállalói oktatására, kitűnő karrierlehetőségeket kínál és nagy hangsúlyt fektet a gyakornokok képzésére. 2012-ben a cégcsoport kidolgozta az XXXL vállalati és viselkedési irányelveket, melyeket szem előtt tartva végzi munkáját minden munkatárs a vásárlók és alkalmazottak elégedettsége érdekében.
Ugyanebben az évben megalakult a RED CHAIRity szervezet, amely a vállalat jótékonysági tevékenységét irányítja. Az XXXLutz a RED CHAIRity révén elsősorban Afrikában, Dél-Amerikában és a Távol-Keleten élők számára nyújt támogatást. Számos karitatív projektet indítottak útjára és nagylelkű adományokkal igyekeznek segíteni a rászorulókon.
Az XXXLutz folyamatos növekedésében és céljai megvalósításában továbbra is az ausztriai kisvárosban megalapított cég eredeti irányelvei játszák a központi szerepet: elégedett vásárlók, minőségi termékek, jó ár-érték arány, széleskörű szolgáltatások, ami a jövőre nézve is irányadó.